tjockblogg

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Varför???

Av Tjockbloggaren - 4 februari 2011 06:34


GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!

Jag tror jag blir galen!!


Ställde mig på vågen alldeles nyss - tvärsäker på att kilona skulle ha rasat av mig eftersom jag har skött mig helt enl lchf denna vecka, inget fusk alls! Och jag har druckit massa vatten för att driva ut vätskan som jag samlat på mig. Jag gick dessutom 7 km i fredags + i måndags och har kört 20 minuter på crosstrainern både onsdag och torsdag. Så ja, jag var säker på att vågen skulle visa ett stort minus!



109,2



WTF??


Vad är det som händer egentligen?? Varför i helvete går jag UPP?


Vattensamlingen tror jag beror på att jag har fått mens för typ första gången sen lillkillen föddes (okt -09) Mina p-piller har biverkningen att man inte får mens, vilket iof är ganska skönt att slippa. Men jag trodde nog att vätskan skulle ha försvunnit nu *suck*


Hur länge ska jag fortsätta att testa lchf? Ska jag ge upp? Det funkar ju inte... eller håller kroppen på att ställa om sig?


Jag blir så jävla less....


 
 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

4 februari 2011 15:07

Har du ätit tillräckligt med fett? Ofta tänker man på det gamla sättet och är alldeles för snål med fettet.

Äter du mycket mejeriprodukter? Kan vara en orsak, minska lite på dom eller sluta helt.

Vatten har du ju druckit...

Inget ovanligt att du fått mens i början av lchf, det får många, för mig höll det i sig i nästan två mån innan det återgick till det normala. Och vid mens så samlar ju kroppen på sig vatten.

Väger du dig vid samma tid på dagen när du har vägningsdag? Håll dig (om det går) till samma dag i veckan och samma tid. Alltså inte exakt kl 7, haha, men antingen morgon, middag eller kväll. Kroppen kan pendla ända upp till 2 kg i vikt på bara en dag!

Har du nyligen "bantat" fettsnålt? Då vill kroppen återställa dig till normal igen, kan vara en orsak till att man går upp i början med lchf. Mät dig istället!=)

Äter du medicin? Kan vara en orsak..

Det var de tips jag rent spontant kunde komma på, ge inte upp, håll ut för det tar ett tag för kroppen att ställa om sig!! Hejaheja!!=)

Kram!





http://www.mittlchf.weebly.com

Tjockbloggaren

4 februari 2011 15:48

1) Ja jag tycker att jag trycker i mig ordentligt med fett - fet ost, mycket ost, massa bregott, bearnaissås till nästan allt...

2) Det kanske blir för mycket mejeriprodukter? En skvätt grädde i kaffet x 4, en skvätt i maten och en klick creme fraische... men ingen mjölk.

3) Vatten - check

4) Oooh shit!! 2 månader? Herregud... jag som inte har haft mens på typ 2 år.

5) Väger efter morronkissen. Måndagar - ibland några fler gånger =D

6) Körde en pulverkur i somras och gick ner 10 kg. Gick sen upp 15 *s*

7) Ingen medicin. Eller jo - allergipiller. Och några vitaminpiller.

Tack så mycket! Det känns ju aningen tröstlöst att hålla på och trycka i sig fett om det ska stanna kvar på kroppen... =(
Jag ska ge det en vecka till så får vi se.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tjockbloggaren - 7 mars 2011 08:57

Då var det dags igen. Vågen visade inte vad jag hade hoppats på... =( -Visst, jag hade en "ätardag" i fredags, men i övrigt har jag skött mig och legat på 500-800 kcal/dag - påsarna innehåller 100 kcal men smoothisarna ligger på 200 kcal styck, ...

Av Tjockbloggaren - 4 mars 2011 12:16

Idag är ingen bra dag... sonen har en t-shirt på sig idag där det står I fought Mum and Mum won. Det stämmer väldigt bra det... I natt var värsta natten på länge, förutom när han var sjuk såklart. Han blev lite bortskämd som sjukling och sov några nä...

Av Tjockbloggaren - 3 mars 2011 15:38

  Wiiiehooo! Jag är full av energi!! Solen skiner och det gör mig på sååå gott humör. Och om möjligt ännu mer pepp att ha en hyffsad kropp att visa upp, eller åtminstone slippa gömma, till sommaren. Sitter och tittar på mina armar... de är väldigt ...

Av Tjockbloggaren - 2 mars 2011 18:08

  Idag har jag banne mig promenerat 9,4 fucking jävla kilometer! Ja - i ett svep!! =)     ...

Av Tjockbloggaren - 1 mars 2011 07:43

Idag har jag vägt mig 108,3 visade vågen *haha* Efter 2 månaders bantande så ligger jag på 2 hekto minus *s* Nåt kilo smög nog på under helgen som var iof med tanke på allt svull. Men nu är jag på banan igen! *woop* VIKT & MÅTT  ...

This is me!


Start 1/1 2011

VIKT : 108,5 kg *wtf?!*

BMI : 38,7 = fetma

Delmål 1 : 99,9 kg

År 2011 ska bli mitt år - året då jag blir smal(are)!!

Hur går det?

Tid & Datum

Bloggämnen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggat

Andra tjockbloggar

Bra-å-ha-grejer!

Nyfiken?

0 besvarade frågor

Var med och rösta!

Vad väger svenska folket?
 < 50 kg
 50 - 55 kg
 55 - 60 kg
 60 - 65 kg
 65 - 70 kg
 70 - 75 kg
 75 - 80 kg
 80 - 85 kg
 85 - 90 kg
 90 - 95 kg
 95 - 100 kg
 100 - 105 kg
 105 - 110 kg
 110 - 115 kg
 115 - 120 kg
 120 - 125 kg
 125 - 130 kg
 > 130 kg

Ovido - Quiz & Flashcards