tjockblogg

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

21:a februari

Av Tjockbloggaren - 21 februari 2011 17:57


Jag har bestämt mig - jag lägger av med LCHF! Jag har nu "bantat" sen 1 januari och i morse visade vågskrället 108 kg - alltså har jag gått ner totalt 0,5 kg på alla dessa veckor *SUCK* Jag ville sååå gärna att detta skulle funka för mig, men jag vill ha bättre  och snabbare resultat. Jag behöver bättre och snabbare resultat... Det är snart dags för mig att bege mig ut på arbetsmarknaden igen efter nästan 2 års hemmasittande (sjukskriven under grav + mammaledig) och jag trivs inte med den jag är just nu och jag har faan inte tid att vänta känns det som.


Jag har överlagt med världens bästa sambo om detta och han är på min sida. Han älskar mig precis som jag är, det tvivlar jag inte på, men jag gör inte det... Så jag har varit och handlat. Naturdiet i olika former - pulver, bars och smoothies. Min älskade sambo fyller år till helgen och jag har lovat en brakmiddag, men sen kör jag igång... Det känns skönt att ha den man lever med sig när man kör en sån här diet, för man blir ju väldigt begränsad i det sociala - då man endast verkar umgås med andra vuxna när det är nåt ätbart inblandat, så som fika eller middagar.


Aja... så ligger det till fru Gill...

 
 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

21 februari 2011 21:47

Så synd...men så är det i livet, allt kan inte funka för alla!=) Hoppas iaf att du fortsätter blogga så jag kan komma hit å läsa lite!;)

Kram!

http://www.mittlchf.weebly.com

Tjockbloggaren

24 februari 2011 11:57

Ja det är lite tråkigt faktiskt... tråkigt att det inte funkar och tråkigt att jag "ger upp". Men det känns som om jag har försökt (visst liiiiiite fusk - men det ska väl inte resultera i bara 0,5 kg på snart 2 månader) och jag hade verkligen velat att det skulle funka. Jag ville ha en ny livsstil och denna funkade rent praktiskt - men inte på vikten... *suck*

Men jag har läst lite överallt och den kanske faktiskt inte funkar för alla. Det konstiga är att jag gick ner nästan 10 kg med Atkins på bara några veckor för ett par år sen. Men nu går det inte... har nåt hänt med kroppen sen man fick barn? Har jag jojobantat sönder mig? *suck*

 
Ingen bild

Katrin

23 februari 2011 09:00

Klart det går bra detta med! Lycka till!

Tjockbloggaren

24 februari 2011 11:57

Tack Katrin min trogna följeslagare! =)

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

24 februari 2011 14:42

Jag vill inte agera pekpinne eller så för alla gör som dom vill, men man ska nog ge lchf åtminstone 6 månader...och vara ganska strikt i början så att man inte "faller dit" på nåt litet som sen blir mer och mer. Det är lätt att säga, men svårt att genomföra, man måste vara i fas med sig själv för att få en sån här stor omställning att fungera. Kroppen undrar först va fasen är detta?? Fett i massor liksom och tar lite tid på sig att ställa om...för en del tar det kort tid, för andra desto längre. Sen har jag läst nånstans att kroppen kan vara lite "förstörd" om man har jojobantat faktiskt, och då tar längre tid på sig att acceptera lchf.

Huvudsaken är iaf att DU trivs med det du väljer, man ska må bra i det man gör, annars går det bara åt helskotta!!=)) Jag kommer vara här å heja på dig, lycka till nästa vecka å framåt, det kommer gå bra, du är ju superpeppad ju!=))

Kram!

http://www.mittlchf.weebly.com

Tjockbloggaren

24 februari 2011 14:52

Du får gärna lära mig mer =)

För mig som är såååå otålig och vill/måste ha snabba resultat så har dessa veckor varit en hel evighet! En evighet som inte gav nåt resultat. Eller jo - men tog tillbaks det igen. Det känns bara så orättvist det här - jag läser bloggar om folk som lchf:ar och som inte gör ett skit mer än att inte äta potatis, pasta och bröd, och som fullkomligt rasar i vikt. Jag som verkligen har försökt - bakat rätt bröd (tro mig - jag är verkligen ingen bagare!) inte fuskat mer än förra veckan pga sjukdom (dumt jag vet) jag har börjat träna på crosstrainern och promenerat häcken av mig. Och det hjälpte ändå inte... *suck*

Jojobantning är mitt andra namn *s* Just nu känns det helt tröstlöst och jag har inte 6 månader att ge lchf just nu. Inom 4 månader måste jag ut på arbetsmarknaden igen för då är min föräldraledighet slut. Och som jag känner och mår inför min egen kropp just nu så MÅSTE det hända nåt. Att pulverbanta vet jag ju att det funkar... och jag vill ha gott självförtroende när jag hamnar på en ny arbetsplats.

Tack för att du hänger med mig!
Kram

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

25 februari 2011 10:40

Jag förstår dig helt och fullt! Kör på det som funkar för dig, om ett tag kanske du känner att lchf ändå skulle vara din grej och då kan du hoppa på igen!=) Många som dricker t ex Cambridge går ju på GI när de ska köra jämnvikt, det kanske skulle vara nåt för dig, en väninna till mig har gjort det, hon gick ner nästan 30 kg med cambridge och äter nu GI, hon har hållt vikten i flera månader! Det viktigaste är iaf att man trivs med sitt val!=) Heja dig!!

Ta den här tiden att "plugga" mer om lchf (eller nåt annat som du tycker verkar bra), jag har länkar på min sida, så kanske du hittar lusten igen.=)

Kram!!

http://www.mittlchf.weebly.com

Tjockbloggaren

28 februari 2011 12:15

Tack! Det känns skönt att du inte kommer hit och läxar upp mig "för att jag inte gör som du gör" =) Jag ville ju så gärna att det skulle funka... och jag kommer garanterat att prova igen lite längre fram när jag är närmare en vikt som jag trivs med. Jag vill ju hitta en livsstil - inte banta jämt jämt jämt!! =)

Heja oss!!
Kram

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

28 februari 2011 13:59

Jag vill själv inte bli uppläxad av de som gör annorlunda än jag, haha, skulle aldrig få för mig att peta i hur nån gör, får jag en fråga däremot så försöker jag svara så gott jag kan. Jag förstår mig inte på folk som lägger sig i, hur orkar dom?? Jag har fullt upp med mitt liv liksom! Sen är det ju kul att läsa andras bloggar, man får tips å annat skoj, men det gör jag ju när jag kan och hinner, det är det som gör det så kul!=)

Du kommer hitta din grej, rätt som det är så sitter det bara å du bara flyter med i det! Man måste vara i fas med allt, jag sabbade ju för mig själv å hoppade av lchf i höstas, gick upp 10 av de 12 jag tappat, det kändes hårt men jag var inte i ordning i själen, och då går det inte!! Nu menar jag inte att du är sjuk på nåt vis, haha, men det kan vara nåt litet som stör å det räcker, fast man inte alltid tror det.=)

HEJA OSS!=))
Kram!

http://www.mittlchf.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tjockbloggaren - 7 mars 2011 08:57

Då var det dags igen. Vågen visade inte vad jag hade hoppats på... =( -Visst, jag hade en "ätardag" i fredags, men i övrigt har jag skött mig och legat på 500-800 kcal/dag - påsarna innehåller 100 kcal men smoothisarna ligger på 200 kcal styck, ...

Av Tjockbloggaren - 4 mars 2011 12:16

Idag är ingen bra dag... sonen har en t-shirt på sig idag där det står I fought Mum and Mum won. Det stämmer väldigt bra det... I natt var värsta natten på länge, förutom när han var sjuk såklart. Han blev lite bortskämd som sjukling och sov några nä...

Av Tjockbloggaren - 3 mars 2011 15:38

  Wiiiehooo! Jag är full av energi!! Solen skiner och det gör mig på sååå gott humör. Och om möjligt ännu mer pepp att ha en hyffsad kropp att visa upp, eller åtminstone slippa gömma, till sommaren. Sitter och tittar på mina armar... de är väldigt ...

Av Tjockbloggaren - 2 mars 2011 18:08

  Idag har jag banne mig promenerat 9,4 fucking jävla kilometer! Ja - i ett svep!! =)     ...

Av Tjockbloggaren - 1 mars 2011 07:43

Idag har jag vägt mig 108,3 visade vågen *haha* Efter 2 månaders bantande så ligger jag på 2 hekto minus *s* Nåt kilo smög nog på under helgen som var iof med tanke på allt svull. Men nu är jag på banan igen! *woop* VIKT & MÅTT  ...

This is me!


Start 1/1 2011

VIKT : 108,5 kg *wtf?!*

BMI : 38,7 = fetma

Delmål 1 : 99,9 kg

År 2011 ska bli mitt år - året då jag blir smal(are)!!

Hur går det?

Tid & Datum

Bloggämnen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggat

Andra tjockbloggar

Bra-å-ha-grejer!

Nyfiken?

0 besvarade frågor

Var med och rösta!

Vad väger svenska folket?
 < 50 kg
 50 - 55 kg
 55 - 60 kg
 60 - 65 kg
 65 - 70 kg
 70 - 75 kg
 75 - 80 kg
 80 - 85 kg
 85 - 90 kg
 90 - 95 kg
 95 - 100 kg
 100 - 105 kg
 105 - 110 kg
 110 - 115 kg
 115 - 120 kg
 120 - 125 kg
 125 - 130 kg
 > 130 kg

Ovido - Quiz & Flashcards