tjockblogg

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

24:e februari

Av Tjockbloggaren - 24 februari 2011 12:17


Jag är pepp! Jag är jättepepp till och med! På att gå ner i vikt. Om jag inte hade så förbannat ont i ryggen, som jag vred till härom dagen när jag lyfte grabben tokigt, så hade jag stått på crosstrainern och trampat så svetten sprutade just nu. Men ryggen som sagt... klarar nätt å jämt av att bära upp grabben på övervåningen när det är läggdags eller blöjbyte (sambon jobbar natt, så han kan inte hjälpa heller) Ååååh jag är så jävla sugen på att ta en långprommis i det vackra vädret - solen fullkomligt skriker åt mig att komma ut! Men det törs jag inte, tänk om jag skulle halka till och knäcka till ryggen ännu mer, det går bara inte *suck*


Så istället sitter jag här å glor. Men på måndag är det nya friska tag som gäller! Heja heja! Jag går nästan och suktar efter de goda Naturdiet-smoothisarna som står i kylskåpet och väntar på mig - de är faktiskt fantastiskt goda! Jag ser däremot inte fram emot chokladshakerna.... de är inte alls så fantastiska... Eller jo, på ett sätt - man blir smal. Fort. =) Man kan oxå bli fet väldigt fort när man slutar shejka om man inte passar sig. Been there... a lot... hehe. Men den här gången ska det funka och jag ska hitta en livsstil som passar mig efteråt. Vilken vet jag inte. Jag hade ju hoppats på LCHF, men det gick ju inte riktigt som jag tänkte. Jag är väldigt anti Viktväktarna - jag har vänner som har utvecklat "ätstörningar" efter att ha viktväktat. En vän tex är så svårt "skadad" att hon räknar points jämt jämt jämt - även fast hon nu är normalviktig, nästintill mager. Skulle hon råka äta en pizza och inse att det blev alldeles för mycket points och att det inte går att "rädda" - så kräks hon. Hon kräks när vi festar (för läääänge sen) för att det är för mycket points i cidern. Hon kräks så fort hon får dåligt samvete över de där jäkla pointsen... Jag testade VV för många år sen, men insåg snabbt att det inte var nåt för mig.


Jag testade även Atkins för nåra år sen och gick ner 9,5 kg på 7-8 veckor (om ens så länge) Och då "fuskade" jag en hel del vill jag lova. Det var sommar och sol, och jag var singel = fest varje helg typ, så det slank ner både det ena och det andra som inte ingick i kosten. Men det funkade ändå. Så varför i he**te funkar det inte nu? Atkins och LCHF är ju inte olikt varann... så även om jag har ätit för lite fett enligt LCHF så borde det ju hamna inom ramarna för Atkins och därmed ändå gå ner i vikt? Äsch jag vet inte... jag är bara så besviken över att det inte funkar och att jag än en gång ger upp.


Men snart är det måndag - och då börjar jag om igen! Heja heja!!

 
 
emma

emma

25 februari 2011 18:01

hej hej..
tänkte dumpa av lite peppkramar när jag ändå kikar in.
kram =)

http://nykropp.webblogg.se

Tjockbloggaren

28 februari 2011 12:13

Hej!
Åååh tack - det kan man inte få för många av!
*kram*

 
Pernilla

Pernilla

26 februari 2011 13:12

Halkade in här från familjelivs hemsida.
Härligt att läsa om din motivation *hejar på*

Har oxå tänkte att 2011 ska bli DET året!!!
Alla graviditeter är avklarade och det finns inget att skylla på :)
Jag kör efter VV, funkar prima på mej om jag tar mej i kragen. Så länge jag helammar kommer jag satsa mer på motion och träning, men sen blir det pointsräkning.

Ha en härlig lördag!!!
/*Pi*

http://pi.digeshult.se

Tjockbloggaren

28 februari 2011 12:13

Hej! Och välkommen! Och tack =)
Ja jag är oxå färdig med graviditeter - det blir bara en *s* Så nu jäklar!

Tycker du att pointsräknande funkar? Jag har ju som sagt inga bra erfarenheter (via andra) av det, men jag har ett gäng vänner på Fejsbook som nyligen har startat med VV. De tycker att det går långsamt =)

Heja dig oxå! Och ha en härlig måndag! =)



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tjockbloggaren - 7 mars 2011 08:57

Då var det dags igen. Vågen visade inte vad jag hade hoppats på... =( -Visst, jag hade en "ätardag" i fredags, men i övrigt har jag skött mig och legat på 500-800 kcal/dag - påsarna innehåller 100 kcal men smoothisarna ligger på 200 kcal styck, ...

Av Tjockbloggaren - 4 mars 2011 12:16

Idag är ingen bra dag... sonen har en t-shirt på sig idag där det står I fought Mum and Mum won. Det stämmer väldigt bra det... I natt var värsta natten på länge, förutom när han var sjuk såklart. Han blev lite bortskämd som sjukling och sov några nä...

Av Tjockbloggaren - 3 mars 2011 15:38

  Wiiiehooo! Jag är full av energi!! Solen skiner och det gör mig på sååå gott humör. Och om möjligt ännu mer pepp att ha en hyffsad kropp att visa upp, eller åtminstone slippa gömma, till sommaren. Sitter och tittar på mina armar... de är väldigt ...

Av Tjockbloggaren - 2 mars 2011 18:08

  Idag har jag banne mig promenerat 9,4 fucking jävla kilometer! Ja - i ett svep!! =)     ...

Av Tjockbloggaren - 1 mars 2011 07:43

Idag har jag vägt mig 108,3 visade vågen *haha* Efter 2 månaders bantande så ligger jag på 2 hekto minus *s* Nåt kilo smög nog på under helgen som var iof med tanke på allt svull. Men nu är jag på banan igen! *woop* VIKT & MÅTT  ...

This is me!


Start 1/1 2011

VIKT : 108,5 kg *wtf?!*

BMI : 38,7 = fetma

Delmål 1 : 99,9 kg

År 2011 ska bli mitt år - året då jag blir smal(are)!!

Hur går det?

Tid & Datum

Bloggämnen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggat

Andra tjockbloggar

Bra-å-ha-grejer!

Nyfiken?

0 besvarade frågor

Var med och rösta!

Vad väger svenska folket?
 < 50 kg
 50 - 55 kg
 55 - 60 kg
 60 - 65 kg
 65 - 70 kg
 70 - 75 kg
 75 - 80 kg
 80 - 85 kg
 85 - 90 kg
 90 - 95 kg
 95 - 100 kg
 100 - 105 kg
 105 - 110 kg
 110 - 115 kg
 115 - 120 kg
 120 - 125 kg
 125 - 130 kg
 > 130 kg

Ovido - Quiz & Flashcards